اعتراف ريیس جمهور حامد کرزی به حقایق تاریخی
محمد یعقوب هادی محمد یعقوب هادی

گیرم  زقضا جانی بدر آرید

در ملک خدا فتنه نمائید وخرامید

 مرگ همه یکبار و وای برشما               

نه یکبار بمیرید که صد بار بمیرید

                            

                           

اظهارات اخیر  ریس جمهور کرزی  در مصاحبه ایکه با ژورناليستان  داخلی وخارجی در حصار دیوار های  بلند  ودر حلقه ای ازمحافظین  بیشمار دربا امن ترین  جایگاه  زندگی   بیان شد  ، قلم های زیادی را واداشت تا  هركدام شان به رنگ خود  تصویر ی از آن نقاشی نمایند.

 

 موافقان ومخالفان ریس جمهور از هر   دیدگاهی  که به  اظهارات وی پرداخته اند ،چه خواسته اند آنرا منطق ،شجاعت ،سیاست، بهره برداری  سیاسی ،تامین حکم یا دیکتات سیاست، لاف، دیوانگی ، بزدلی،یا کسب یک نام  وبالاخره به اصطلاح عام یک دهان گپ تلقی نمایند ویا هر آن چیزی از چنین گپ ها بدانند . مگر  نباید بروی   واقعیت حقیقی  مداخله وتجاوز پاکستان به مرز های قبول شده وقبول ناشده ما وکشتار وبربادی باشند ه گان  سرزمین ما  را با محکوم نمودن چند بیان  رئیس جمهور ،وسيلهً رسیدن به اهداف  گروهی شان بسازند  .

 

 همه میدانیم در برخورد با مسایل جاری در کشور معمولا  مردم از همه قدمه ها ،  مسایل را در سطوح شخصیت های معروف  مورد بررسی قرار میدهند . اما  از زمان انجام این مصاحبه، رئیس جمهورخواهی نخواهی  با اظهارات غیر منتظره ،مستقیما  طرف واقع شده است . لذا ، نوشته ها واظهار نظر های زیادی پیرامون   جسارت اخطار ریس جمهور به دشمنان مردم وکشور ما  در منطقهً جنوبی  کشوربا دیدگاه های متفاوت به بررسی گرفته شده است . از این جهت   برای  برداشتن پردهً ریا  از یک حاشیه این چادر هموار شده بروی حقایق ، من هم خواستم دین ادا  نمایم .

 

 ریس جمهور کرزی  که  برای این مقصد مجبور به یک اعتراف  تاریخی   شده است ، به دلیل این است که شاید  خواسته است ذهنیت عامه را از جهات  مختلف  سیاست های جاری کشور در یک  نقطهً ديگر معطوف سازد .  دیده میشود كه اين تلاش تا حدودی موفقیت آمیزنيز بوده است. اما  در گفته های  رئیس جمهورمطالب دیگری هم بیان شد که باید از دیدگاه دیگر به آن پرداخت .

 

 رئیس جمهور کرزی در این مصاحبه گفت :"سی سال است این جهاد ختم نمیشود. از مکهً معظمه هم اگر کسی را بیاورید پاکستان رها کردنی نیست! . "

"افغانستان امروز، افغانستان دیروز بی صدا نیست، امروز (افغانستان) هم صدا دارد، هم وسایل دارد و هم جراًت اقدام دارد."

 

 حالا می بینیم  کسانیکه با  طبل وسرنای دیگر، میدان را گرم کرده بودند  اکنون  آنان یک به یک وبه نوبت  به  این  واقعیت حقیقی اعتراف مینمایند که کشور ومردم ما با چه نارواییها  پایمال خیالات نا مقدس آنان در تبانی با پاکستان وحمایت کشور های جهان  غاصب ،(سود و سرمایه) شد.

 صدا های که امروز از زیر نام افغانستان  از حلقوم خفه کرده ای افغانستان  با لاف وگزاف ، موزون  ورسا (ساخته ) میشود (که دیروز از زبان ملت ما به آن آواز ها در سطح تمام کشور های مسلمان ، عیسوی  ،بودايی وووغیره گوش داده نشد)  اما بر عکس همان دیروز چه  ناهنجارو نا مشروع  از نام دین ومذهب گوش مردم زمین  را کر ساخته بودند .

 

بلی ریس جمهور راست میگویید .همه اگر خواسته باشند میتوانند راست بگویند .دین ومذهب بهانه است . تنها منافع افراد  ، گروه ها وکشورها است که  راست وحقیقت است .

بخاطر همین منافع بود که جنگ  وحشیانهً به اصطلاح از سر زمین سبز  برعلیه  کشور ومردم  ما  با   وحشت وبر بریت آغاز شد و اکنون   در حالیکه  تبلیغ در مورد   از کنترول  خارج بودن آن  مینمایند  ، توسط نقش  مرکزی  ریس جمهور مقررشده از خارج  افغانستان، در میان  سایر بازیگران  این درامه درمکان  دیگر به پیش برده میشود.

 

 واما در مورد جراًت نسیه ای که ریس جمهور اکنون آنرا به عاریت گرفته است برای خودشان مبارک باشد.  افغانان مردمان با جراًت وبا شهامت اند  واینرا کسی  بهتر ازغلامان  استعمار نمیداند . جنگ جلال آباد یک نمونهً بارز این شهامت ودلاوری بود که تنها به وسیله ایمان( یعنی بدون وسایل عاریتی )شجاعت و شهامت  افغانان  را درج اوراق تاریخ نمود. ما از جنگ تعریف نمیکنیم جنگ چهره  سیاه، نکبت وکثیف دارد ما از دفاع  کشور در برابر جنگ وتجاوز میگوییم .

 

  وقتی ریس جمهور میگوید :"افغانستان سی سال این مصیبت را تحمل کرده است."

او از وسعت وزمان این مصیبت به دلیل حضور خودش در متن  طرح ها وپلانها، حرف و سخن میزند. چون دیروز  "رخ" (جهت )منافع سوی دیگر بود واکنون که سوی دیگر است آقای کرزی  در سخنان خود باید بگویید  :" به هر حال ما در اینجا کشته می شویم، پس بهتر است که یک قدم پیشتر رفته و  در آنجا (پاکستان) خود را بکشیم، تا حداقل جلو حمله به افغانستان گرفته شود."

 

در حالیکه سالها آقای کرزی  وامثالهم از همان  "بلنداژ"به مردم وکشور" انداخت" نمودند . کشور را برباد ومردم را کشتند. آنان این امکان را سالها در اختیار داشتند ودیدیم که برای منافع  خود ،گروه خود وحامیان شان چه کردند.

 

ما میدانیم کشورما در طول تاریخ بخاطر همین اغراض شوم ، عقب نگهداشته شده  بود واين سياست تاحال به شكل ديگری دوام دارد تا از احساسات  مردم متدین ومسلمان  ما بتوانند سوء استفاده نمایند. 

 ما همیشه  سخنانی  از این  گونه گفته ایم . بیایید هریک ما از اتفاقات گذشته ،وتجارب در زندگی خود  این موضوع را بازگشايی نماییم .  من  حکایتی  از چنین  اتفاقی  را در زندگی  خودم  بطور نمونه از برداشت های مردم ما از این تبلیغات بشما قصه مینمایم   .

 

  دوست خانواده گی ما از سفر دور به منظورهدف دلخواه خودش در منطقه ما آمده بود . این اتفاق  باعث شد تا  در بیشه ًما گوشهً آستین بنمایاند . صحبت از دنیای

سیاست وحوادث بلند شد . او با بلند پروازی که گویا حد اقل روزگاری معلم بوده وشاید  به نظر خودشان دلسوزانه مرا نصیحت نمودند که انسان  باید خدا را بشناسد .  من که از او شناخت کاملاً دقیق  وهمه جانبه داشتم پرسیدم شما چگونه ؟  آیاخدا را میشناسید ؟ ایشان با همان قاعده پنج سپاره ای دُر فشانی نمودند که خدا مارا پیدا کرده ،چشم داده ، گوش داده ، هوش داده وازاین قبیل پنج سوره  خوانی  های مراحل کودکی را قرائت نمود . من گفتم بسیار خوب است شما نام خدا ، بسیار چیز ها را میدانید حتما به اینهمه که گفتید ایمان  هم دارید .  پس من از شما خواهش میکنم که برای شهود خود کلمه شهادت را برای من بخوانید . او فورا شروع کرد  اشهدان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا عبده ورسوله

 در حالیکه کلمه شهادت چنین است :

(اشهد ان لا اله الا الله وحد لا شریک له و اشهد ان محمدا عبده ورسوله)

 

بلی چنین است  واقعیت آنانی  که به یک جمع تهمت بستند  که خود تنها درا لفاظ نا مکمل   وناقص( مساله اعمال شان کاملا به سر جایش باشد) ازنام  دین وروایاتش بسیار محیلانه سوء استفاده نمودند. آنچه من نوشتم اثر پذیری یک آدم تحصیل کرده  از چنین  تبلیغات بود.  شما  اکنون  کسی  را قیاس نمایید  که  افغانستان را کابل میخواند وپایتخت اش  را خوست ویا شغنان میداند.

 

 لذا، از همین جاست که شيوه های تحریکات ، تولید عقده ، سوء استفاده از  حقایق  را نمایند ه گان شیطان  خوب بلد اند. شما دیدید وشنیدید   وزیر دفاع ؟ گریزی و پف  شده  خجالت  وشرمساری خود را  چگونه با پر رویی با هتک حرمت به نماینده گان مردم میخواست پنهان نماید .

واضح است که رئیس جمهورازگل روی این وزیر دفاع(؟ )چنین لاف وگزاف نمیگوید . او خواسته است تا از روحیهً وطنخواهی مردم سو استفاده نماید . من چندین باراز طریق رسانه ها شنیدم که مردم گفتند اگر با پاکستان جنگ شود ما از این کشور های غربی  به جنگ علیه پاکستان میرویم .

 

در تبصره های که خارج از اعترافات  در باره این مصاحبه شده است  تنها یک مورد درست است که این جنگ وآشتی ریس جمهور کرزی  به اصطلاح (خاله گه کانی )  با یاران وباداران است .  درحدود یک ماه قبل یکی از جانیان وآدمکشان حرفوی ، داماد ،معاون وسخنگوی گلبدین حکمتیار از زندان امریکایی ها ، رها شد.  اگر او یک شخص بود  وهیچ کاره نبود چرا زندانی شده بود؟ واگر او گروپ ، وتفنگ ، نیرو ،روابط ووابستگی با خسرش وگروه جنگی ووابسته ً او به پاكستان وسائر بنيادگرايان دشمن وطن ومردم ما،   دارد  چرا رها گردید ؟ واگر توافقی به منظور صلح  وامنیت  وثبات مورد نظر است نتیجه ً آن کدام است ؟

 

 من میدانم  رئیس جمهور برای خواندن این جملات مردم  وقت ندارد .  خدمتگاران  رئیس جمهور هم  از اثر خوش خدمتی ها گپ هایيرا  که به منافع خودشان نباشد  مورد توجه قرار  نمیدهند .

  ولی برای  آنکه  حرفهایم  را  تنها در انتقاد  از شیوه ها وپالیسی  های  حاکمیت موجود که سرنوشت مردم ما به آن وابستگی دارد محدود نگذاشته باشم به حیث یک فرد متعهد نسبت به سعادت انسان ودر درجه اول انسان جامعه ایکه  ما از آن جامعه هویت انسانی کسب نموده ایم ،   با توجه  به خواهش  ونیازمندی  مردم  ودرس وپندی که از این  حوادث  وجریانات  می آموزیم ، برای   نیرو های خودی ، به اعتبار  واعتماد  نیم قرن مشترکات جریان زندگی سیاسی ما ، با  پیشنهادات  متعدد ،مکرر، اکثریت  این نیرو های متعهد را غرض وحدت ارگانیک تمام نیروهای خودی هم اندیش ورفیق دعوت مينماييم تا آنکه زمان بیشتر را از دست ندهیم ؛ وبه اثر سیاست بازی های  سیاست بازان آلوده ، مردم وکشورما بیشتر به منجلاب بدبختی فر نرود . تکرار مينمایم  تا برای تعین سرنوشت کشور  ومردم  در بارهً وحدت ،هر چه سریع  عمل نمایند . زنده  باد مردم  - پیروز باد وحدت 


June 29th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات